1. PROFIL
Základ. Na první pohled musí Váš profil zaujmout. V popisku shrňte nejdůležitější a nejzajímavější informace o Vás. Stručně, bezchybně a pokud možno i zajímavě. Dalším krokem je profilová fotka. Mnoho lidí si myslí, že zvětšit nejde, existují ale aplikace, které to dokáží. Je hezké mít na profilovce nějakou vyzývavější fotku, a myslet si, že ji nikdo zvětšenou neuvidí, ale pamatujte na to, že ji pomocí pár kliknutí může získat kdokoliv.
2. FOTKY A POPISKY
U těch nejznámějších instagramových účtů si můžeme povšimnout, že jejich feed je sladěný buď do určité barvy, nebo na různá témata. Takže naházet si na profil cokoliv vyfotíte, bez jakéhokoliv přemýšlení, Vám moc nepomůže. Kvalita je v tomto případě rozhodně víc jak kvantita. Existují různé aplikace, které Vám s plánováním pomůžou. Hlavně ale buďte sami sebou.
Hodně často se k fotkám přidávají různé citáty. Dejte si ale pozor na to, aby to nebylo už moc ohrané. Proto čím dál více frčí vlastní popisky, většinou vztahující se přímo k pořizování té dané fotografie nebo k místu. Stal se Vám při focení nějaký vtipný moment? Proč se o něj nepodělit?
3. HASHTAGY
Rozhodně Vám pomůžou fotku zviditelnit a liky s followery budou přibývat. Ale nepřehánějte to. Měly by souviset s fotkou, to je jasné. V angličtině budou ještě víc rozšířené než v češtině, ale to už není zas tolik podstatné.
4. AKTIVITA
Jedna fotka za měsíc? Málo. Tím si slávu nezískáte. Samozřejmě ne že byste měli přidávat 5 fotek denně. Všeho s mírou. Dvě až tři za týden by měly být akorát.
Nejde ale o aktivitu jen na Vašem profilu. Sem tam hoďte nějaký koment pod fotku jiných. Lidé si Vás všimnou.
5. FIREMNÍ PROFIL
Všechno uvidíte mnohem přehledněji. Statistiky o tom, kdo se podíval na Váš profil, v jakém rozmezí věku Vás lidé sledují, kolikrát bylo zobrazeno instastory. Je totiž rozdíl v počtu lidí, kteří si to zobrazili a v celkovém počtu zobrazení. Někdo si Vás totiž prohlíží i víckrát. A to s nefiremním účtem nezjistíte.
Na instagramu se hraje hodně na dokonalost. Proto nevěřte všemu, co uvidíte a nesnažte se někoho kopírovat.